Re: [gnome-nl] gnome-nl-list Verzamelmail, Volume 177, Nummer 1

Dag Paul, inderdaad een vervelende kwestie, ik vind het zelf ook eigenaardig geloofd te worden voor het werk van iemand anders, en zeker in dit geval, waarbij mijn algemene bijdrage werkelijk miniem is. Bij het indienen van een vertaling doen we dit normaal gezien in eigen naam (zelfs als we persoonlijk geen enkel woord ervan vertaald hebben), zodat als er een probleem zou optreden bij het indienen, de ontwikkelaars van het softwareproject meteen de juiste persoon kunnen bereiken. Blijkbaar kijken ze bij GIMP enkel naar de naam van de indiener (die dus niet noodzakelijk zelf vertaalwerk heeft geleverd), en niet naar de hoofding van het vertalingsbestand, waar iedereen die een bijdrage heeft geleverd wordt genoemd.

Ik stel voor dat we (iedereen die vertalingen kan committen) vanaf nu voor GIMP-vertalingen niet meer committen in eigen naam, maar in naam van de persoon die de grootste bijdrage heeft geleverd, wat waarschijnlijk meestal Paul zal zijn.

Anders zouden we ook kunnen vragen dat de ontwikkelaars van GIMP niet enkel naar de naam van de indiener kijken, maar gezien de grote hoeveelheid verschillende talen en vertalingen zou dat misschien tot behoorlijk veel extra werk leiden voor een eenvoudig nieuwsbericht.

Die credits voor GIMP heb je gelukkig wel al: in Help -> Info -> Met dank aan -> Vertaald door, sta je alleszins vermeld als vertaler, en in de hoofdingen van de individuele vertalingsbestanden dus ook.

Hopelijk is dit een verduidelijking/oplossing.

Groetjes
Nathan