[gnome-nl] [DL] epiphany - master

Hallo,

Er is een opmerking bij epiphany — master — po (Nederlands) geplaatst.
https://l10n.gnome.org/vertimus/epiphany/master/po/nl/

Dag Joeke, bedankt voor de hulp. Enkele opmerkingen:

- browser(instantie): volledig akkoord, de reden dat er nog 'een browserinstantie' stond is omdat de vorige
versie van de brontekenreeks het ook over 'an instance' had.
- "_Download": ik vermoed dat hier de infinitief nodig is, dus "_Downloaden"
- "Vraag": ook hier moet dit vermoedelijk "Vragen" zijn
- "Meldingen": ik ben zelf ook voorstander van 'meldingen', maar normaal gezien hebben we het steeds over
'notificaties', dus om consistent te blijven zouden we hier ook "Notificaties" moeten gebruiken
- "Wilt u Web instellen als uw standaardbrowser?" vs "Wilt u Epiphany Technology Preview als uw
standaardbrowser instellen?": 'instellen' zouden we in beide strings op dezelfde plaats moeten gebruiken
- "P _in Tabblad": we nemen de Engelse eigenaardigheden van title case niet over, dus 'tabblad' moet hier
zonder hoofdletter
- "Maak Tabblad Los": geen title case gebruiken, infinitief ipv imperatief gebruiken, en in de brontekenreeks
staat er een _, die, indien mogelijk, ook in de vertaling zou moeten komen, dus: "Tabblad losmake_n"

Tot slot nog een andere opmerking: zouden we 'advertenties' misschien vervangen door 'reclame'? Zoekertjes
van particulieren koppel ik bijvoorbeeld ook aan advertenties, maar heel wat minder aan reclame.

Nathan Follens
--
Dit is een automatische berichtgeving van l10n.gnome.org.