[gnome-nl] Nieuwe gimp.master.nl.po voor 2.10.2

Hallo Gnome-lijst,

Voor het eerst dat ik hier reageer, dus even voorstellen. Mijn naam is Paul Matthijsse, ik woon ruim twintig jaar in (het zuidoosten van) Frankrijk en ben journalist/vertaler in het ICT-domein van beroep. Daarnaast heb ik een levenslange passie voor fotografie, in 1990 al hield ik voor het eerst een digitale camera in mijn handen. Gimp ken ik al vanaf het begin en gebruik dat ook als standaard fotobewerker (en heb daar twee Wordpress-sites over:
https://allesgimpofbijna.wordpress.com (nl) en https://paulsphotopalace.wordpress.com/ (en). En heb dus ook meegewerkt aan het boek waar Just Vecht het al over had, de Basiscursus Gimp, Inkscape en Scribus.

Samen met Just ben ik bezig aan de vertaling van gimp.master.nl.po voor Gimp 2.10 en dat schiet nu flink op.

Vanmorgen zag ik op https://gitlab.gnome.org/GNOME/gimp/blob/master/NEWS dat er een nieuwe nl-versie voor Gimp 2.10.2 verschenen is. Deze zie ik echter niet terug op https://l10n.gnome.org/vertimus/gimp/master/po/nl.

Ook viel het me op dat de vertaling op deze pagina niet gereserveerd was, hoewel ik meende dat wel te hebben
gezien nadat Just en ik ons hadden aangemeld voor deze vertaling. Dat heb ik hersteld/gedaan.

Mijn vraag: wie zorgt ervoor dat wij altijd met de laatste
gimp.master.nl.po werken? Wij zelf?

Ik zal proberen op mijn Github-pagina (waar Just en ik samen aan de vertaling werken) de nieuwe en de bestaande po samen te voegen.
(zie https://github.com/paulmatthijsse/gimp2.10.ui_nl/tree/paul)

Wanneer de vertaling gereed is, waar moet die dan heen? En wie gaat dat proeflezen? Is nogal een lap namelijk. En daarna?

Enfin, beginnersvragen!

Met vriendelijke groet,
Paul.