Re: [gnome-nl] volumen of medium?

Beste Hannie,

Hannie Dumoleyn schreef op wo 08-05-2013 om 08:49 [+0200]:

Ik kan mij niet herinneren of de discussie over volumen/volumina of
medium/media hier bij Gnome afgerond is.
Mijn vraag is: blijft het bij volumen/volumina of is er toch een
voorkeur voor medium/media?

In mijn herinnering is er binnen Gnome-NL nooit sprake van geweest om er
‘medium/media’ van te maken. Wel hebben we het uitgebreid gehad over wat
wenselijker is, onvertaald laten of niet. Zie ook de discussie van
afgelopen december:
https://mail.gnome.org/archives/gnome-nl-list/2012-December/msg00018.html

‘Medium’ lijkt me trouwens een foute vertaling, aangezien het algemeen
gebruikt wordt voor fysieke gegevensdragers en niet voor de ‘logische
indeling’ van (netwerk-)schijven.

Reinout van Schouwen