[gnome-nl] Single quotation mark

Hallo Wouter,
Dank voor het in orde maken van de enkele aanhalingstekens. Ik ben nog even op zoek gegaan naar een gemakkelijke manier om de juiste tekens te gebruiken en stuitte op de volgende sneltoetsen: AltGr+( of ). Dit is het resultaat: ‘ en ’.
Zijn dit de juiste tekens? Ik kan niet zien welke code er achter zit.
Over dat "compose" heb ik wel wat gelezen maar ben er nog niet uit hoe ik een toets samenstel. Ik zie wel Systeem > Voorkeuren > Sneltoetsen staan, maar ik
denk niet dat ik daar moet zijn.
Groeten,
Hannie

Ik heb alle aanhalingstekens (' ')vervangen door (`´)

De door jou gebruikte tekens zijn niet de juiste aanhalingstekens. Jij
gebruikt deze:

` U+0060 GRAVE ACCENT
´ U+00B4 ACUTE ACCENT

Maar het moeten deze zijn:

‘ U+2018 LEFT SINGLE QUOTATION MARK (openen)
’ U+2019 RIGHT SINGLE QUOTATION MARK (sluiten)

Ik heb je vertaling op dit punt verbeterd.

Tip: gebruik een samensteltoets (Compose key) en gebruik dan

Compose < ' voor ‘ (openen)
Compose > ' voor ’ (sluiten)