Re: [gnome-nl] Een ellips. Hoe maak je 'm.

Am Samstag, den 20.03.2010, 11:55 +0100 schrieb Sander Pientka:
> Hallo mensen,
>
> Ik probeer mijzelf af te helpen van de gewoonte om drie puntjes i.p.v.
> een ellips te gebruiken. Echter, ik weet niet met welke
> toetsencombinatie ik een ellips kan aanroepen. Ik gebruik VS
> Internationaal met dode toetsen op Ubuntu 10.04. Ik heb alle mogelijke
> combi's met m'n rechter Alt al geprobeerd, maar geen ellips te
> bespeuren.
>
> Weet iemand hier hoe ik een ellips kan aanroepen, of zal ik gedoemd
> zijn om elke keer naar Wikipedia te gaan, de ellips daar te kopiëren
> [...]

Toegegeven, ik gebruik een duitse toetsenbord, maar ik heb net
nagekeken, hoe dat bij de Amerikaanse toetsenborden in elkaar zit. Als
het goed is, krijg je een ellips met "AltGr+/". Dat is de toets links
van de rechter Shift-toets. Zo lijkt het op de overzicht in de
beleggingsinstellingen voor "USA Internationaal (AltGr dode toetsen)" en
"USA Internationaal (met dode toetsen)".

Indien het daarmee niet lukt, kan je de Unicode-toetsencombinatie
gebruiken: Shift+Alt+u. Dan verschijnt ein onderstrepen u en je toetst
de code voor het gewenste Unicode-teken in, in git geval "u2026", daarna
"Enter". Da's geen royale weg om een ellips te schrijven, maar het
werkt.

Groetjes
Mario