Re: [gnome-nl] Empathy documentatie vertalen

mario blaettermann freenet de schreef:
Am Mittwoch, den 02.06.2010, 10:30 +0200 schrieb Reinout van Schouwen:

Verder is het zo dat er een nieuw format voor de documentatie aan zit te
komen (Mallard) dus dat al het werk dat je nu in een vertaling van de
documentatie stopt binnenkort voor niets geweest kan blijken te zijn.

Wat Empathy betreft, dat heeft al een op Mallard gebaseerde documentatie. Dus niks aan de hand, ga maar door met vertalen.

Daadwerkelijk is het zo, dat van een reeds bestaande vertaling van een DocBook-gebaseerde documentatie bijna niks over blijft, zodra het naar Mallard omgeknutseld is. Van mijn duitse vertaling van het Empathy manual (toen 100%) zijn naar de migratie nog een slappe 4% overgebleven. Dat komt daardoor, omdat ze ook een andere licentie gaan declareren, met name CreativeCommons in plaats van de GFDL, en dus nauwelijks hat oude materiaal kunnen hergebruiken. Tenzij, dat alle toenmalige auteurs akkoord geven, maar dat staat niet te verwachten.

Naast Empathy hebben nog meer applicaties een documentatie in Mallard:

- gbrainy
- gcalctool
- gnome-doc-utils
- gnome-games (tetravex manual)
- hamster-applet
- kupfer
- libgda
- solang

Waar de doccies verder nog aan werken, zie je hier:

http://live.gnome.org/DocumentationProject/Planning

Groetjes
Mario

freenetMail mobil – Alle E-Mails auf Ihrem Handy versenden und empfangen.
Jetzt kinderleicht und kostenlos einrichten. http://tls.freenet.de/tipp/handymail/index.html

Mario schreef het volgende: Dus niks aan de hand, ga maar door met vertalen.
Ik ben nog niet begonnen met vertalen omdat het nog volstrekt onduidelijk is of ik het goede po-bestand heb.
Ik heb het bestand empathy.help.master.nl.po binnengehaald van de volgende pagina:
http://l10n.gnome.org/vertimus/empathy/master/help/nl
Ik heb gekozen voor: modules>Gebruikershandleidingen>Nederlands>Empathy. Op deze pagina staat het volgende:
Gebruikershandleiding. Gebruikt in versie: gnome 3.0 (development).
Je zou dus echt zeggen dat het hier gaat om de Empathy-gebruikershandleiding die je m.i. zou moeten krijgen als je in het programma Empathy op F1 drukt of kiest voor Hulp>Inhoud.
Maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat die handleiding slechts 477 strings bevat.
Als Empathy (doc) al in Mallard is geschreven (moet ik dit vergelijken met LaTeX?) waar kan ik dat bestand dan vinden?
Het is hier echt een kwestie van bomen en bos ;)