[gnome-nl] Upstream vertalen (Gnome)

Op de volgende pagina:
https://translations.launchpad.net/ubuntu/maverick/+lang/nl/
staan vele sjablonen waarvan de vertaling nog niet af is. Een deel ervan, ongeveer 30 tot 40 schat ik, is van Gnome. Omdat ik zowel voor Ubuntu als voor Gnome vertaal kan ik wel een deel van de vertalingen op mij nemen, maar niet allemaal natuurlijk. Ook mijn collega-vertalers van het Ubuntu-vertaalteam kunnen meehelpen.
Verder is het ook de vraag wat beter is:
a. eerst vertalen op LP en dan het po-bestand naar deze lijst (of Damned lies) sturen zodat het gecommit kan worden b. het po-bestand van Damned lies halen, offline vertalen, uploaden naar zowel Gnome als LP.
Gezien het aantal handelingen heeft keuze a mijn voorkeur.
Graag advies.