Re: [gnome-nl] Groen of wit

Op Wed, 2 Aug 2006 11:09:23 +0200
schreef Wouter Bolsterlee <uws+gnome xs4all nl>:

> Waarde collegae,
>
> U bent zonder twijfel via de traditionele media bericht over de
> wijzigingen in de spelling van onze taal. Een dorpje bleef echter
> moedig weerstand houden. Ehm, ik bedoel dus:
>
> Hanteren wij de groene of de witte spelling?
>
>   mvrgr, Wouter

We willen dat iedereen gebruik van Gnome gaat maken, toch? Als we het
groene boekje niet volgen, kun je overheid en onderwijs alvast
vergeten. Zij volgen het groene boekje namelijk. Zijn wij bereid om
dat te doen?

http://www.onzetaal.nl/nieuws/groenwitb.php

De verschillen zijn niet zo extreem als de hele groene boekje /
witte boekje vete doet vermoeden. Lees bovenstaande webpagina maar
eens goed door. Ikzelf ben het soms met het witte boekje en soms
met het groene boekje eens.

Samengevat denk ik dat we voor het groene boekje moeten gaan. Ze zijn
beide niet perfect en in dat geval ben ik geneigd om voor de
standaard te gaan. Daarmee kunnen we dat dan direct gebruiken als
puntje voor de Nederlandse onderwijsinstellingen.

Groetjes,
Vincent