Re: TODO-lijst voor GNOME-NL

Op vr, 22-10-2004 te 14:05 +0200, schreef Reinout van Schouwen:

> Voor technische tips zouden we kunnen beginnen met het vertalen van een
> selectie van http://gnome-hacks.jodrell.net/

Dat is inderdaad wat ik voor ogen had. En als je zo'n infrastructuur
opzet komen er natuurlijk ook nieuwe tips/hacks bij. En dat vind ik het
belangrijkste: de ene gebruiker die aan de anderen vertelt "dit is
cool/handig/leuk, wist je dat al?".

Ik dacht eraan doordat iemand op alt.os.mandrake.linux ooit zo'n lijstje
maakte, met hele simpele dingen maar wel dat je als niet-zo-ervaren
gebruiker denkt "hee, dat wist ik nog niet".

> Vroeger of later zal iemand ook aan komen dragen met het idee van een
> webforum (dat gebeurt namelijk altijd).

*jank*

>  Voorzover een aanvulling op deze
> lijst nodig is zou ik dan het liefst gebruik maken van een bestaande
> infrastructuur op een site als nedlinux.nl bijvoorbeeld. Maar voorlopig
> is dat nog niet aan de orde.

Of een bestaand forum, of iets dat in staat is NNTP, mail en HTTP aan
elkaar te knopen. Een soort Gmane dus. Aan 3 verschillende
infrastructuren heb je weinig, dat is te verspreid. Maar ik kan me ook
voorstellen dat mensen geen zin hebben in "al die mailtjes". Maar he, we
gebruiken Linux, dat wiel is toch wel al eens uitgevonden?

--
Vriendelijke groet,        | E-mail: michel klijmij net
                           | Web   : http://michel.klijmij.net/
Michel Klijmij             | Jabber: michel jabber xs4all nl