Re: [team-gnome-gr] Αλλαγές στα με νού

Καλημέρα,
Τόσο ως σχετικά έμπειρη χρήστρια πλέον, όσο και ως πρώην newb, αυτό
που θα προτιμούσα είναι το Gimp επεξεργασία εικόνας ή gThumb προβολή
εικόνων. Με εξαίρεση τα παιχνίδια και τα βοηθήματα, αν και θα
προτιμούσα να δω και όνομα εφαρμογής δίπλα από το gedit και το
nautilus.
Γιατί;
Μετά από κάποια χρόνια χρήσης ξέρω ακριβώς πώς λένε την εφαρμογή που
θέλω να ανοίξω και δεν θέλω να μαντεύω αν π.χ. το fspot είναι
ταξινομημένο στο επεξεργασία φωτο, προβολή φώτο ή απλά στο
φωτογραφίες. Και νομίζω ότι οι περισσότεροι χρήστες υπολογιστών (με
οτιδήποτε ΛΣ) έχουν μάθει να θυμούνται το όνομα του προγράμματος και
όχι το τι κάνει. (Ειδικά εφόσον τα μισά προγράμματα κάνουν κάτι που
ξεκινά από προβολή ή επεξεργασία).
Ως newb τώρα, ένα από τα πρώτα πράγματα που με εντυπωσίασαν (θετικά)
στο  linux ήταν το κύριο μενού. Αντί να έχω πενήντα διάσπαρτους
φακέλους και να πρέπει να μυρίσω τα νύχια μου για το ότι το adaware
είναι στο φάκελο lavasoft ή για το ποιο από τα δέκα πράγματα που
περιέχονται στο nero είναι αυτό που καίει τα cd, τι είχα μπροστά μου;
Ένα μενού με καμιά δεκαριά σαφέστατες κατηγορίες, καθεμία από τις
οποίες περιείχε 5-6 εφαρμογές. Οκ, δεν ήξερα τα ονόματα, αλλά
τουλάχιστον μου έγραφε τι έκανε η καθεμία μετά από το όνομά της, και
δεν είναι και τρομερά δύσκολο να διαβάσεις 5-6 περιγραφές. Και μετά
μαθαίνεις και το όνομα και την αναζητάς με το όνομά της πλέον.
Από την άλλη, την πρώτη μέρα που έβαλα linux χρειάστηκε να κάνω
αλλαγές με το χέρι σε αρχεία ρυθμίσεων. Και μου πήρε κάποιο χρόνο για
να καταλάβω ότι το gedit και το nautilus δεν ήταν μερικές ακόμη
περίεργες εντολές, αλλά ονόματα προγραμμάτων. Βεβαία, ούτε και στα win
ξέρει κανείς πώς λένε το διαχειριστή αρχείων. Κακά τα ψέματα όμως,
ακόμη κι αν δεν χρειαστεί ποτέ ως νέος χρήστης να ανοίξεις το ναυτίλο
από την κονσόλα, μάλλον κάποια στιγμή θα χρειαστείς να ψάξεις σε
φόρουμ. Και δεν είναι καθόλου ευχάριστο όταν το μόνο πράγμα που
καταλαβαίνεις από τις οδηγίες που σου δίνουν είναι το sudo! (Ok,
μπορείτε να αγνοήσετε όλη την τελευταία παράγραφο, απλά είπα να βγάλω
τα απωθημένα μου).
Τζένη